kojibeya

Thursday, September 22, 2005

日本語!Japanese!

ようやく日本語が使えるようになりました!信じられないほど嬉しい!!!約一ヶ月、日本語の無い生活はやっぱり不便だったと思う。こんなにナチュラルに文章が書けるってことが不思議・・・。やっぱり母国語っていいなぁ。私の学部は美術だけれど、WRITINGの宿題もあるので、どんなに英語で文を作る事が大変かしみじみ感じていたところ。英語の作文はとっても大変、そしていかに自分のボキャブラリーの無さに気づく。しかも、美術の事となると、自分で思う日本語でも微妙なニュアンスを書かなきゃいけないから、途方にくれる日々・・・。でも、日本語を打つ事で希望が見えたというか。。。(実際には英語と何の関係も無いけれど・・・。)とにかく日本語を書けることが素直に嬉しい!!これで、日本の家族・友達にも日本語でメールができる!!あぁ、よかった:)

Today I finally can use Japanese...! I feel sooooo great and happy. It was very hard for me not writing any Japanese in e-mail or anything.... I also think that how great my own language is! Actually, I was so frustrated that in my assignment I really don't know how to express what I think if I saw some artworks in writing English. Even though in Japanese, I am very sure it is also hard. Anyway, I am happy now! Finally, I can send e-mail in Japanese to my family and friends!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home