kojibeya

Sunday, April 16, 2006

Green Etching

This etching print is one of my favorite, and it will go to my parents. When I started this etching, I made a huge mistake on plate. My plate had false bite, which left very tiny dots, everywhere. So I had to scrape out a lot. I was very dissapointed with the mistake, but after scraping, the mark of false bite turned better. In fact, I like the effect of the bite because it gave my plate much depth and movement.

この銅版画は私のお気に入りです。父の誕生日に日本へ送る予定でしたが、結局未だ私の元にあります。最初にこの銅版を腐食したとき、グランドが薄かったのか、版全体に細かい点が残ってしまいました。1日中、その点を消す作業をし刷った結果、その失敗が意外にも効果的になりました。絵に不思議な空間を与え、また静かなようだけれど楕円が動いている、そんな絵に仕上がったと思います。

1 Comments:

  • At 12:26 PM, Blogger 小島舞/Mai Kojima said…

    Thank you for your comment!! I am very glad that you got something frm my artwork, because my conncept is I want people to feel or think something from my art.
    Thank you again!!

     

Post a Comment

<< Home